Két nap az Alapítványi Tízessel

Pár hónapja ismét rendszeressé váltak a Tízes Nohab várpalotai és nyergesújfalui tartályvonatai. Múlt héten két egymást követő nap fordult a Nitrogénművek és a Zoltek megrendelésére.

A moha-rakodói őrháznál száguld Fehérvár felé a rövidke tartályvonat.

Csütörtökön és pénteken, az először télies, csapadékos-párás, majd tavasziasan napsütötte időben is dolgozott az Alapítvány M61-ese. Először két-két tartálykocsival fordult meg Győr-Rendező és Várpalota közt, majd másnap Nyergesújfalura juttatott el 5 db rakott, onnan vissza pedig 10 üres vagont. Ősszel még ezekre a vonatokra rendszerint Kisdácsiát vett igénybe az MTMG, azóta szerencsére visszatért a sokkal impozánsabb Tízes Nohab.

Másnap már Lábatlan előtt napfürdőzött Tízeske egy picit hosszabb vonattal.

Csütörtöki visszaútján havas eső és szél is borzolta a kedélyeket.

A 4-es és 5-ös vonal életében is megszokott látványosságnak számít egy-egy Nohabos szerelvény. Almásfüzitő – Esztergom között a Suzuki gyár autósvonatán, és a tokodi kiszolgáló meneten kívül nem is nagyon jár más tehervonat, ezeket is, szinte kivétel nélkül, a DB Cargo valamelyik 469-es sorozatú mozdonya továbbítja. Persze nagy ritkán a lábatlani vasbeton-gyárból indul betonalj szállítmány is, amit leggyakrabban a Kárpát Vasút Szergeje, esetleg Nohabja szokott lábujjhegyen elvontatni.

Várhegyalja megállóhely előtt. A Zoltek telephelyéről 10 kocsit hozott vissza péntek délután.

Komárom és Székesfehérvár közt kicsit színesebb a kínálat. Itt a moha-rakodói valamint a nagyigmándi tolatóson kívül még rendszeres forgalmat produkál az RCH Szergejes gázvonata, illetve a Köfémes fémhulladék szállítás is. Hamarosan élénkebb forgalom várható a 40a vasútvonal vágányzári munkálatainak köszönhetően itt is, többek között a CER Komárom – Dunai Finomító tartályvonatai várhatóan erre kerülik ki a Kelenföld – Érd elágazás szakasz kizárását.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *