Angolok a fedélzeten: pünkösdi országjárás dízelfanatikusoknak

Egy év után ismét hazánkban különvonatoztak az angol vasútbarátok. Bőven jutott érdekesség az idei négynapos útra is. Képriport a változatos vonóerő állományt felvonultató pünkösdi dízelromantikáról.

Érkezik az angol menet Dunai Finomító állomásra.

Zajlik a tolatgatás az üzem 100-as csoportján. Mellettünk néhány cseppfolyós földgázt szállító tartálykocsi várja a sorsát.

Irányváltás a 40-es és 60-as csoport között.

1. nap: Dunai Finomító, majd keresztül Tolnán

Pénteken a Kárpát Vasút 21-es Nohabjával kezdték meg az utat a Keletiben, amihez a tárnoki és érd felsői irányváltáshoz az MDa is csatlakozott a vonat végére. Az első helyszín a Dunai Finomító volt, ahol bejárták a MOL iparvágányait, végigvonatozva a 449 040-es ipari Bobóval a 100-as, 40-es és 60-as csoportokon. Innen a 46-os vonalon Bátaszékre vitte a különvonatot az ex-My 1156-os svédacél, majd körüljárás után a Szekszárdi-dombságot és a Völgységet szelték át Dombóvárig. Innen Giganttal érték el Pécset, az első nap végállomását.

Szekszárd és Őcsény között halad komótosan a különvonat a Kárpát Vasút Nohabjával.

Egy körüljárással és egy M-betűvel odébb, most Mőcsény előtt ballagnak az angolok.

2. nap: Dráván innen és túl

Másnap kora reggel indultak útnak a 228-as Szergejjel Horvátország felé. A pélmonostori gépcserét követően már a 2062 038-as monstrummal meneteltek tovább Eszék, Kapronca, Varasd, Csáktornya érintésével Murakeresztúrig. Délután a 60-as vasútvonalon át jutottak vissza Pécsre, a vonat élén a GySEV 651 002-es Ludmillájával.

A 228-as Szergej is bemutatkozott a szigetországi vasútbarátoknak. Villánykövesd határában járunk.

A Drávát és a határt is kétszer átlépve, már Ludmillával hasítanak a naplementében Szigetvár mellett.

3. nap: A bajai kikötő és a foktői iparvágány

Vasárnap végleg elhagyta az angol menet Pécset, a 40-es vonalon Szöcskével, majd Dombóvártól az MMV Sulzerével vonatozva Bajáig. Itt bejárták a Bajai OKK iparvágányát és a kikötő területét. A nap második felében Kiskunhalason át Kiskőrösre, majd a 2007-től szünetelő személyforgalmú 153-as, Kiskőrös – Kalocsa vasútvonalon érkeztek meg a foktői iparvágányra. A szerelvényt Kiskőröstől a DB Cargo 469-es mozdonyai továbbították, egy elől, egy pedig hátul, a foktői körüljárás lehetőségének hiányát orvosolva. Este még a frissen felújított 209-es Púposnak is jutott szerep, Kiskőröstől a Keletiig rotyoghattak vele az angolok.

A bajai kikötőbe Sulzerrel mentek be az angolok. Egy Uzsgyi vagy egy szergejes tehervonat még jól mutatott volna a háttérben a hídon.

A foktői iparvágány méretes S-ívében kanyarog a szédítő, 20 km/h-s sebességgel a négykocsis szerelvény.

4. nap: Látogatás a Dunaferrbe, és szergejezés az ötösön

Az utolsó napot újra a 40a vágányzárának kikerülésével kezdte a csapat, a szokásos Tárnok – Érd felső irányváltásokkal. A szerelvény elejére ezúttal a 20-as Nohab, a végére Szöcske került. A dunaújvárosi vasműbe A23-as Zetorral jutottak be, majd néhány óra iparvágányozást követően visszaindultak Érdre. Itt felszedték a mezőföldi terelés egyik legaktívabb résztvevőjét, a 120-as Szergejt. A különvonat a nap hátralevő részében még a fehérvári gázlefejtő üzem vágányán is végigdöcögött, majd az 5-ös vonalon Komáromig, onnan az 1-esen a Keletibe érkeztek meg késő este.

A Pannon Növényolajgyártó üzeme előtt megálljt parancsoltak a vonatnak. Az odaúti vonómozdonyt hátrahagyva, körüljárás nélkül tudtak visszajutni a 153-as vonalra.

A 150-es felső szakaszán már Púpossal meneteltek a Keleti felé.

A 65-öshöz hasonlóan az 5-ös vonalat is Szergejjel járták meg. A Nagyigmánd környéki szélerőműmezőn a 120-as szovjet nagyvassal haladnak át a különvonat utasai.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *