Beérett az evolúció a Budapest – Esztergom vasútvonalon

A hiányzó láncszemnek, pedig tekinthetjük a V43 vontatta ingavonatokat. Hétfőn kirajzottak a villamos motorvonatok a Pilisbe, hazai vasútvonalnak még sohasem álltak ilyen jól a Flirtek!

Az egyik hajnali G72-es suhan a Vihar-hegy előterében.

Nem sokkal később az Újpesti vasúti hídon kel át egy másik szerelvény.

“Ma reggel gyere már vonattal dolgozni, de tényleg! A kocsit most lerakhatnád egy napra. Itt vannak az új vonatok.” – telefonált egy anyuka valamelyik reggeli S72-esen a férjével, miután elhozta a gyerekeket az iskolába, és már hazafelé suhant a mellettem lévő négyes ülés egyikén. Délután, pedig az alábbi mondatokat csíptem el a többcélú tér közepén ácsorogva beszélgető iskoláscsoport 10 év körüli tagjától: “Ez sokkal hosszabb, a Dezsőből kettő összerakva volt ekkora. Belülről meg úgy fékeznek, mint a metrók.” (Az utolsó kijelentésével azóta sem tudok mit kezdeni, esetleg a fékezési energia felsővezetéki visszatáplálásának hanghatására gondolhatott.)

Flirt az egyik piliscsévi ívben, mögötte a Borostás-hegy magasodik a távolban.

Piliscsév és Pilisjászfalu között tempózik halkan egy dupla, mindez a Felső-Somlyóról szemlélve.

Szóval érezhető volt az utazóközönség lelkesedése, és még a jegyvizsgálók is valahogy mosolygósabbak voltak a szokásosnál. De ez nem is csoda, hiszen a 2012 nyara óta tartó folyamatos felfordulás, a többszöri vágányzár, pótlóbuszozás, és rendszeres vonatkésések okozta stresszhatás gyümölcse érett be hétfő hajnalra. Pontosabban vasárnap estére, mert a hajnali páratlan irányú vonatok szerelvényei már az előző este felvonultak Esztergomba, egy kis premier előtti élvezetet nyújtva a hétvége utolsó óráiban vonatozóknak.

A Nagy-Kevély alatt közeledik Solymárhoz egy esztergomi személyvonat.

Sajnos azonban nem mindenki örülhet a változásnak, hiszen az Észak-Buda vonzáskörzetében megjelenő fejlesztésnek elsősorban a váci és monori vonatokon utazók érezhetik átmenetileg negatív hatását. Az ideiglenesen S70 és S50-ező, eredetileg a 2-es vonalra vásárolt, Szolnokon végszerelt Stadler járművek helyett, az emeletes KISS egységek érkezéséig a csíkos ingavonatokkal kell beérniük az iskolába és munkába igyekvő, kötöttpályás közlekedést előnyben részesítőknek. A leváltott Siemens Desiro motorvonatok először a lajosmizsei vonalat lepték el, majd később egy részük Székesfehérvár környékét fogja színesíteni.

Reggel inkább a főváros irányába utaznak, a páros vonatok eléggé kihaltak. Vörösváron szinte kiürültünk.

Pilisjászfalu. Most a Felső-Somlyó a háttérbe került.

A fejlesztések ezzel még nem zárultak le teljesen. Az esztergomi és dorogi állomásokon folynak még építkezési munkálatok, valamint május 20-ától új menetrend lép életbe, igazodva a Flirtek jobb menetdinamikájához.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *