Beindult az őszi répakampány – 1. rész: A mezőföldi oldal

Idén ősszel is elindultak a répavonatok. A terv: minél több cukorrépát eljuttatni Magyarország egyetlen, Kaposváron működő cukorgyárába. A sorozat első cikke a lepsényi irányvonatokkal foglalkozik.

 

Börgönd felé halad a rakott répavonat kicsivel napnyugta előtt.

A korábbi években jellemző RCH egyeduralommal ellentétben, tavaly a Magyar Magánvasút Zrt. (MMV) is beszállt a répaszállításba. Idén is ők viszik a lepsényi répát a Rail Cargo Hungariával (RCH) együttműködve. A szerelvények célja, hogy továbbra is elkerüljék a dél-balatoni, és az ehhez kapcsolódó Kaposvár – Fonyód vasútvonalon fennálló tartós vágányzárakat.

Sárkeresztúrhoz közelít egy üres szerelvény.

A MÁV-Start közleménye szerint a 30-as (Budapest – Székesfehérvár – Gyékényes) vonal több szakaszán, míg a 36-os (Kaposvár – Fonyód) vonal teljes hosszán várható 2017.09.11. és 2017.12.09. között forgalomkizárás. A tehervonatok így a Lepsény – Szabadbattyán – Börgönd – Sárbogárd – Dombóvár – Kaposvár köröket róják, szinte minden nap. A vasútfotósok örömére többnyire nappal közlekedő vonatokat könnyedén el lehet csípni egy-egy fénykép erejéig a 44-45-ös vonalon is.

Aba-Sárkeresztúr állomását elhagyva. Most már nyugodtan küldheti Bogárd a bézét.

Néhány éve még a fehérvári remot és klasszik Szergejek voltak a feladatra jellemzőek, előfordult, hogy Lepsény – Börgönd közt két mozdony is kellet az édességgel rendesen megpakolt vonatok élére. Az RCH szerelvényeit 2017-ben az MMV a teljes útvonalon a 609 011-es Sulzerrel vontatja, melyet a DB Cargotól bérelnek e célra.

Már nincs sok hátra a célig: Battyán felé ereszkedik a piros Sulzer közepes tehervonatával.

A cikk végére érve pedig tartogasson az oldal a kedves olvasónak egy werkképet: híres vasútfotós “kollégám” cserkészi be a répavonat üresen visszatérő szerelvényét a 45-ös vonal egyik elhagyatott megállójában, ahol a bézék sem hajlandók már utast felvenni.

Az Indóház fotósát is megihlette a répavonatok klasszikus témája.

A sorozat következő, második részében az ország egy másik szegletéből induló cukorrépa szállítást mutatunk be. Hogy honnan? Ki tudja, merre fújja a vasútfotóst a szél…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *