Csak egy átlagos hétköznap a négyes vonal életében?

Szerdán a Győr-Rendező – Nyergesújfalu fuvart a Tízes Nohab helyett a Rak-Trans Kft. kék Dácsiája végezte (volna), de végül neki is rendkívüli segítségre volt szüksége.

A reggeli minitolatós halad a nyergesi Duna-parton.

A Nohab-GM Alapítvány M61,010-es mozdonya jelenleg a 120-as vasútvonal középső szakaszán anyagol, egészen szeptember végéig. Ezért az MTMG Zrt. szokásos nyergesújfalui és várpalotai tartályvonatai továbbítására a Rak-Trans Kft. 439 012-es kis Dácsiája lett megbízva. A rövidke, hatkocsis szerelvényt a Zoltek Zrt. telephelyére kellett volna eljuttatnia, de végül némi küzdelem árán csak Nyergesújfalu vasútállomásáig jutott, motorproblémák miatt nem tudta már kivinni a tartályokat az iparvágányra.

Neszmélyen döcög az MTMG irányvonata a szokásosnál jóval később.

Egy leendő vasútbarát (?) első találkozása a kék mozdonnyal.

Szerencsére épp a vonalon dolgozott a DB Cargo 469 111-es, kelet-német nyugat-német remeke, így jobb híján rá hárult a feladat, hogy Nohab-pótló-Dácsia pótlóként célba juttassa a tartályvonatot. Az NDK NSZK gépgyártás egykori büszkesége a reggeli egykocsis tolatós menetet követően a Suzuki autósvonatával tartott épp Győr felé, mikor kiderült, hogy a román kékség aznap már önerőből nem fog megmozdulni.

Tokodról kígyózik ki a Suzuki autósvonata.

Kicsivel később már a Zoltek iparvágányán tolat a segélygép.

Nyergesújfalui érkezését követően a remot BR290-es (lánykori nevén: V90) gép gyorsan áttolta az MTMG szállítmányát a Zoltek udvarába, majd az üzemképtelen Dácsiát szerelvényébe besorozva folytatta is útját Győr irányába. A kis kék útitársát végül Almásfüzitőig vitte, ahol majd a szakemberek, remélhetőleg minél hamarabb, újra életet lehelnek a jószágba.

Süttőt elhagyva egy hosszú egyenes szakaszon halad a vegyes teher.

Előzetes tervek szerint a csütörtöki várpalotai kanyarra a cég egy másik Dácsiát állít be, mely várhatóan délelőtt érkezik Győrbe gépmenetben Istvántelekről, hogy aztán napközben színesítse a Székesfehérvár – Komárom vonal forgalmát.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *