Desiróval hálálta meg a Start az utasok 13 hónapnyi türelmét

Véget ért a több mint egy évig tartó vágányzári menetrend a Pusztaszabolcs – Székesfehérvár vasútvonalon, hétfőtől az eddigi buszozás helyett újra vonatok szállítják az utasokat.

Reggeli személyvonat közeledik Pusztaszabolcs bejáratához a vágányzár utáni első napon.
Visszafordulni már csak jó kétórás késéssel tudott, köszönhetően a 40a-n történt balesetnek.
Tavaszias környezetben suhan a Dezső Zicsi és Szabolcs között.

Tavaly február végén léptette életbe a MÁV-START a több mint egy évig tartó autóbuszos pótlást a 43-as, 44-es, 45-ös vonalakat érintő személyvonatok esetében, hogy a Kelenföld és Érd felső közti vágányzár miatt az érintett vonalakra terelt tehervonatok továbbra is zavartalanul tudják kiszolgálni a Dunaújváros környéki üzemeket és a százhalombattai Dunai Finomítót. Persze, ami papíron szükségesnek látszott, és a különböző vállalkozó vasúttársaságok (nagyrészt a Rail Cargo Hungária) által lefoglalt menetvonalak alapján észszerű döntésnek is bizonyult, az a gyakorlatban már nem igazán tűnt indokoltnak: a legforgalmasabb, 44-es vonal áteresztőképessége csak alig-alig volt kihasználva, sokszor 3-4 órán keresztül nem közlekedtek tehervonatok. Seregélyesen felállított térközjelző ide vagy oda, Pusztaszabolcs és Székesfehérvár kapacitása jócskán megtörte a terelés lendületét, így a személyvonatok minden gond nélkül elfértek volna a vasútfotósok és a tehervonatok forgatagában.

Kicsivel később késés nélkül tudott visszafordulni Fehérvár felé a szerelvény.
Legalább ekkora szamárság volt leállítani a személyforgalmat a terelés idejére.
Tehervonatnak rossz szögben van ez az oszlop, Desirónak tökéletes.

A korábbi terveknek megfelelően, április elsején számos korlátozással, de végül átadták a forgalomnak a 40a vasútvonalat (ami az állapotokat és menetrendszerűséget nézve bőven felért egy áprilisi tréfának), így ezzel egyidőben lecsökkent a terelés lendülete, és visszatértek a személyvonatok a mezőföldi mellékvonalakra is. Az ezek közül a legtöbb utast megmozgató Pusztaszabolcs – Székesfehérvár vonalon a Bézék helyett Desiro motorvonatot állított forgalomba az állami vasúttársaság, így több évtized után véget ért a “kispiroskák” uralma a vonalon. Ezen túl az S440-es viszonylat utasainak sem lesz ismeretlen fogalom az alacsonypadló, tágas mellékhelyiség és a légkondicionált utastér, ha a MÁV-ra gondolnak. (Meg persze a 426-os sorozatra jellemző gyakoribb szolgálatképtelenség.)

Seregélyesre érkezik a deles személy.
Hangulatos tájban közeledik egy délutáni S440-es a 62-es út felüljárójához.
Szerdán már a 011-es kocsi járta a vonalat, a hétfőn debütált 007-es helyett.

A fejlesztés leginkább annak köszönhető, hogy a tavaly villamosított Budapest – Esztergom vonalon Flirtekkel váltották le a jelentős létszámban közlekedő Desirókat, így a Budapest – Lajosmizse vonal mellett a Székesfehérvár és Debrecen környéki vicinálisokra is jutott a komfortosabb járművekből. Idén még terveznek legalább egy rövidebb ideig tartó vágányzárat, buszos pótlással, melyre a Pusztaszabolcs állomás átépítéséhez kapcsolódó ívkorrekció miatt lesz szükség, és a tervek szerint ezzel egyidőben elvégeznek egy nagygépes vágányszabályozást is a teljes vonalon, kiváltva ezzel a terelés során szükségessé vált sebességkorlátozásokat (lassújeleket).

Késő délutáni tévéműsor a 44-es csatornán: Életképek Dezsővel.
Sárbogárdról indult személyvonat hagyja maga mögött Börgöndöt, ők a jól megszokott Bézét kapták vissza.
Ez a Dezső lekéste a napnyugtát, 25 perces késéssel halad a börgöndi alkonyatban.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *