Egy ködbe fúlt nap terelt Darázzsal

Átláthatatlan ködfátyol terült a Dunántúlra pénteken, így a sejtelmes tájban közlekedett a CRS konténervonata is, mely vágányzár miatt kerülő úton jutott el az adriai kikötőbe.

“Festékszagú” Gigant vágja át a ködöt Fehérvár felé haladva.

A balatoni nyári menetrend vége óta egy pár szombathelyi gyorsra is jutott poggyászteres Rába vagon.

A horvát vasút Zagreb – Dugo Selo – Koprivnica – Gyékényes vonalán zajló pályaépítési munkálatok miatt a Vrbovec – Krizevci szakaszon 3 napig teljes kizárás lépett érvénybe, ezért a Continental Railway Solution és az Integrail közös konténervonata, a szokásos gyékényesi határátlépés helyett, a Budaörs – Kelenföld – Székesfehérvár – Hodos irányon át, a horvátországi szakasz kihagyásával jutott el az Adriai-tenger partján lévő koperi kikötőbe.

A nap legérdekesebb vonata halad a 20-as vonalon, Öskü után.

A Budaörs – Hodos szakaszon a cég saját mozdonya, a jellegzetes színterve miatt Darázs névre keresztelt Plehács vontatta a majd 500 méter hosszú tehervonatot. A határon aztán az Adria Transport egyik Taurusa vette át a szerelvényt, majd a Darázs az éj leple alatt vissza is hozta az ellenirányból érkező konténereket Budaörsre.

A végére eléggé eldurvult a helyzet, percek alatt lett éjszakai sötétség a délután derekán.

Az AWT aznap is duplázott. Szükség is volt a Búvárokra ebben a ködben.

A jellegzetes ösküi fotóhelyen, a hol mérséklődő, hol sűrűsödő ködben volt időm néhány, a vonal mindennapi életében megszokott vonatot is elkapnom, de akárhogy igyekeztem, az időjárás nem szerette volna, hogy az elkészült képeket ékesítse a falu fölé magasodó Rotunda látványa.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *