Éjszakába nyúló műszaki mentéssel sikerült visszaemelni a siklott motorvonatot

A Déli pályaudvaron kedd délelőtt kisiklott Flirt motorvonatot végül este 10 órára sikerült visszaemelni. A helyszínen tevékenykedett a szolnoki Kirow daru, valamint két felsővezetékes csapat is.

Megkezdi a munkát a szolnoki Kirow daru. A második forgóváz alá fűzik át a hevedereket.

Hevederek a helyén, kezdődhet(ne) az emelés…

…de néhány vezeték még útban van.

Végül a szigetelést kiszerelve sikerült meglazítani a daru mozgását akadályozó munkavezetéket.

Kedden délelőtt tolatási mozgás közben a Déli pályaudvar 10. vágányának egyik átszelési váltójánál két forgóvázzal lelépett a sínekről a MÁV-START 415 054-es Flirt motorvonata, a mögötte lévő 052-es egység sérülés nélkül megúszta az esetet. Az eseményt követően a Kelenföld – Déli szakaszt szinte egész napra kizárták a forgalomból, így a nap végéig az összes Déli pályaudvarra érkező, és onnan induló vonatot a kelenföldi állomáson fordították vissza. Ezért aztán kialakult néhány érdekesebb szerelvényforduló (pl. tapolcai Kék Hullám veszprémi gyorsként), illetve majdnem az összes érintett vonatnál több órás késés, aminek hatása még jelen pillanatban is érződik a menetrendszerűségen.

Vajon ez a tősín alapból ilyen ívű, vagy sikerült elnyomnia a keresztaljakat a siklott forgóváznak?

Odafent is jó volt a hangulat. Szerencsére egész jó kedélyűek voltak a műszaki mentést végző szakemberek.

A bajba jutott jármű, és megmentője. A második forgóvázat már sikerült visszaemelni.

Azért akad némi javítani való a Flirten is… Az oszlop mindenképpen cserére szorul.

A balesetet követően az első hat vágány elméletben gond nélkül használható lett volna, de mivel a siklott motorvonat egy felsővezetéktartó oszlopot is kidöntött, ezért először részben, majd a későbbi, daruval történő munkavégzéshez, teljes egészében feszültségmentesíteni kellett a Déli pályaudvart. Késő délutánra aztán a szolnoki Kirow daru is megérkezett a 120-as Szergejjel, és annak szerelvényével. Még mielőtt nekiállhattak volna ráemelni a vágányra a forgóvázakat, a felsővezetékes csapatnak újabb szakaszokon kellett lekötni, illetve meglazítani a daru útjában feszülő munkavezetéket.

Akcióban a két Bobó. Elkezdték betárazni a másnapi vonatokat.

A 428-as Bobesz épp az Agram/Helikon szerelvényét rendezgeti, míg a daru az első forgóvázzal küzd.

Vajon a csomópontba befolyó áramok összege megegyezik az onnan kifolyó áramok összegével?

Végre megemelkedett az első forgóváz is.

Este fél 8 körül aztán sikerült a belső forgóvázat ráemelni az átszelési váltóra. Ekkortájt már az élet is beindult a pályaudvaron, a feszmentes vágányokon a hajnali, reggeli induló vonatok szerelvényeit rendezgette a két tartalékos Bobó. Végül éjjel 10 óra körül végeztek a teljes szerelvény visszaemelésével. A sérült felsővezetéktartó oszlop cseréje, valamint az érintett váltók pályamesteri átvizsgálása és esetleges szükséges javítása után állhat helyre teljesen a forgalom a fejpályaudvar területén.

Már csak néhány centi és helyére kerül ez a forgóváz is!

A belső óra már világosan jelzi a munkaidő végét…

Újra sínen a teljes szerelvény! Még egy utolsó ellenőrzés, hogy minden rendben van-e…

…és már távozhat is a daru!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *