Evakuációs vonat Nohabbal és Szilivel

Eltelt egy újabb év, ismét futópróbára vitték a Paksi Atomerőmű evakuációs személykocsijaiból álló szerelvényét. Szerencsére, az erőmű területén kívül, eddig csak utasok nélkül mozgott a vonat.

Napkeltekor vágta át a ködöt a Tízes Nohab Zichyújfalu határában.

Minden évben megmozgatják egy legalább 100 km/h-ás menetvonalú futás próba alkalmával a Paksi Atomerőmű 10 darabos személyvagon flottáját. A kocsikat a GySEV-től vásárolták néhány éve, az általuk forgalomból kivont Bh, Bhv és BDbh vagonokat szokták ilyenkor elvinni az 1-es vonalra, hogy ott probléma nélkül megtegyék az előírt távolságot.

Egy órával később már a 30a vonalon tempózott Kelenföld felé.

A tavalyihoz hasonlóan idén is hajnali 4 órakor indult el a Nohab-GM Alapítvány M61,010-es mozdonyával a menet Paksról. Kelenföldig, a 40a vasútvonal vágányzárának elkerülése miatt Pusztaszabolcson és Székesfehérváron át vezetett az út. Pusztaszabolcson összeszedett egy kisebb késést a menet, így már szép fényekben lehetett fotózni a rendkívüli szerelvényt, még mielőtt újra villamosított szakaszra értek volna. Kelenföldön már várta a vonatot a Start klasszikus festésű, 289-es Szilije, hogy Nagyszentjános felé megkezdődhessen a flotta futáspróbája.

Futópróba Szilivel. Akár egy klasszikus soproni gyorsvonat is lehetett volna 10-15 évvel ezelőtt.

A visszaút Paksra már, a menet ráérős jellege miatt, az érdi vágányzáron át vezetett. Így a menetrend, ahogy az várható volt, rendesen fel is borult. Hároson több órát volt kénytelen vesztegelni a vonat, rendesen be is sötétedett már, mire átjutott a vonal vesztőhelyének számító állomáson a szerelvény. Fotózásra Háros után már nem volt lehetősége az érdeklődőknek, így idén elmaradtak a lemenő nap fényében készült képek a 42-es vonal bezárt szakaszáról.

Szár 2.0. Meglepő vagy nem, de visszafelé is erre jött.

Pedig ez lett volna a legérdekesebb helyszíne a témának, a 2009-es vonalbezárás óta, lényegében csak Dunaföldvárig van rendszeres vonatmozgás. Ide hetente néhány alkalommal szállítanak a CER tartályvonatai bioetanolt. Lefele, Paks felé csak évente párszor látni vasúti szerelvényt, ha épp akad egy trafószállítmány, vagy atomvonat érkezik az éj leple alatt az erőműbe. Az ablakos vonat pedig már-már dinoszaurusznak számít, annyira ritkának mondható arrafelé.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *