Füstbe ment terv: egy Orient Expressz margójára

A vasútfotós legfontosabb “kelléke” a szerencse. Lehet nálad akámilyen fényképezőgép, 2 tartalék kártya, vagy 3 pótakksi is, ha valamilyen külső körülmény beüt, ezek sem segítenek.

A tegnapi VSOE fotózása nem igényelt túl nagy előkészületet, a lényegi látnivaló a 424-es gőzös volt, az meg csak rövidke szakaszon húzta a szerelvényt, Kelenföld – Nyugati pályaudvar közt. Így hát a maroknyi helyszín közül a Déli Vasúti Összekötő híd előtti ívre esett a választás. Úgy gondoltam, hogy itt meglesz a megfelelő mértékű ellenfény, a háttérben majd szépen kirajzolódnak a budai oldal felett magasodó hegyek, és ami talán a legfontosabb: a híd előtti hosszú emelkedőnek köszönhetően markáns füsttevékenységet fog produkálni a mozdony.

Szép ez a mozdony, dehát…

Nem éppen így történt. Hogy elszámoltam volna magam? Az kizárt, kapcsolt egzisztenciális önvédelembe az agyam. De akkor mi volt a probléma? Valaki vagy valami miatt gyorsfékezésre/vészfékezésre kényszerült a szerelvény, pont a Tétényi úti híd előtt. 5-6 perc ácsorgás után végül iszonyatos füstjelenséget produkálva nekilódult a vonat, ami aztán a váratlal probléma utáni nagyobb kigyorsítás miatt, pont a célfotó helyszínéig már nem tartott ki. Köszönhetően a Duna híd előtti lassújelnek, és az izmosabb tológépnek, ami jelen esetben a 470 010-es, Aranycsapat matricás mozdony volt. Hát ez pech… Sebaj, majd legközelebb!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *