Hétvégi nosztalgia a HÉV ünnep alkalmából

Idén lett 130 éves Budapest helyi érdekű vasútüzeme. Ez alkalomból szervezett gőzmozdonyos különvonatot a MÁV-HÉV Zrt. és a MÁV Nosztalgia Kft. a ráckevei, H6-os vonalra.

A Budapesti Közúti Vaspálya Társaság (röviden: BKVT) 1887. augusztus 7-én adta át első helyiérdekű vasútvonalát Közvágóhíd és Soroksár között. Kicsivel kevesebb, mint egy évvel később, 1888 július 20-án már a Keleti Pályaudvar és Cinkota között, majd rá egy hónapra, augusztus 17-én, a Filatorigát – Szentendre közti vonalon is megindult az utasforgalom.

A Soroksári-Duna hídjáról gördül le a különvonat.

A XIX. század végi főváros és környékének robbanásszerű népességnövekedése miatti igények által életre hívott közlekedési mód sikerét misem tükrözi jobban, minthogy az első évben már több, mint félmillió utast szállítottak a HÉV járművein. Ezért aztán a vonalhálózat bővítésével sem vártak sokáig: Soroksártól Ráckevéig, Cinkotától Gödöllőig, valamint Filatorigáttól Császárfürdőig építették meg a vasúti pályát. A nem túl gazdaságos gőzüzemet kiváltandó, a BHÉV leghosszabb, ráckevei vonalán az 1000 Volt feszültségű villamosüzemet 1910 augusztus 3-án adták át. Azóta gőzmozdony nagyon ritkán vendégeskedett errefelé.

A szombati utolsó nosztalgiavonat napnyugtakor.

Az (h)évforduló alkalmából, most hétvégén, hosszú idő után, újra füstfelhő gomolygott az elhaladó nosztalgiavonat után. Sajnos az eredeti, zöld színű héves gőzmozdony nem kaphat kazán begyújtási engedélyt, ezért a nemrég meggyógyult 204-es húzta a különvonatok favázas kocsijait. A szerelvények Pesterzsébet felső és a ráckevei végállomás közt forgolódtak ezen a két napon. Jövőre folytatása következik az Örs és Gödöllő közti, valamint a Szentendrére vezető vágányokon.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *