Induljon a banzáj! Dízelparadicsommá változott a Mezőföld!

Nagy Pályaműködtetői Kapacitásigény Felhasználás Show 2018: elrajtolt a várva várt vágányzári terelés a Dunántúlon. Szinte nincs olyan vonali dízeltípus hazánkban, amit ne vetnének majd be. Íme az első nap!

A terelés első napjának első, már világosban közlekedő tehervonata a 44-esen.

Dunaföldvári tartályvonat a CER Effishunterével.

2018.02.26-án kezdetét vette a több, mint egy évig tartó vágányzár a 40a vasútvonalon. Ez az utasok bosszúságán túl egyúttal azt is jelenti, hogy Dunai-Finomító, Dunaújváros, Dunaföldvár, Szabadegyháza állomásokra közlekedő, és a magyarbólyi kilépős tehervonatokat a 30a, illetve az 1-es vonalról kell átemelni dízelvontatással. Ez jelentős vontatójármű átcsoportosítást igényelt az elmúlt napokban, hetekben, így jelenleg 11 Szergej, több Kocúr, Sulzer, a CER Csillagrombolója, illetve a PSŽ új Effiliner mozdonya, valamint beugróként a Tízes Nohab is a jó ügyért tevékenykedik. És bizony, a frissen felújított 194-es Szergej is kiveszi részét a terelésből!

Nohab is volt az első napon. Tízeske egy dunaújvárosi vonattal hagyja maga mögött Zichyújfalut.

A legendás 265-ös szintén Dunaújváros felé igyekszik egy szép hosszú tehervonattal.

A vágányzári dízelezés fókuszpontjában a 44-es vasútvonal áll, ezzel a vonal életében példátlan intenzitású teherforgalom várható az idei évben. Vannak vonatok, melyek Komáromtól az 5-ös vonalon át jutnak el Pusztaszabolcs felé, így tehermentesítve a jócskán megnövekedett forgalmú 30a vonalat. Napi néhány terelt teher a 45-ös, Székesfehérvár – Sárbogárd vasútvonalra is jut, és idővel az is előfordulhat, hogy a pusztaszabolcsi káosz enyhítéséül, napi pár vonattal, Rétszilas felől fogják kiszolgálni a dunaföldvári vagy újvárosi állomásokat.

Rakott kokszvonattal érkezik Zichybe az egyik Translog Kocur…

…majd kereszt után gázvonattal rajtol egy másik MMV által használt 742-es.

Az első nap kissé döcögősebben indult a vártnál. Zichyújfalu és (valószínűleg) Börgönd is sokszor, hosszabb időre pihentette a tehervonatokat, elsősorban a pusztaszabolcsi és a székesfehérvári állomás korlátozott kapacitása miatt. Így aztán hiába a 44-es vonal derekán felállított térközjelző, és a személyforgalom szüneteltetése, ha a folytatás is hasonlóképpen alakul, óránként jó, ha 1-2 vonat végig tud menni a Fehérvár – Szabolcs szakaszon. A reggeli/délelőtti órákban az is előfordult, hogy egyszerre 3 tehervonat várakozott Zichyben. Persze ez még jócskán csiszolódni fog a következő napokban.

Talán ez volt az első tehervonat, ami zavartalanul végighaladhatott Székesfehérvártól Pusztaszabolcsig.

Komáromból hozta szénvonatát a gyönyörűen felújított 194-es Szergej.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *