Ismét Mezőfalva felé terelték a dunaújvárosi vonatokat

Két hétig, a pusztaszabolcsi állomás átépítése miatt csak Rétszilas felől lehetett elérni Dunaújvárost. Igaz, a múlt idő nem teljesen helytálló, vasárnapig még tart a terelés.

Dunaújváros felé közeledik kora reggel egy üres hídelemes vonat.
Kicsivel később követte a simontornyai bézé, a mostani terelésnél maradhatott a személyforgalom.
Nagykarácsonynál igyekszik Dunaújvárosba a CER gabonavonata.

Újabb fázisához érkezett Pusztaszabolcs átépítése, július 20. és augusztus 4. között a 42-es vonalon végeznek ívkorrekciót, mellyel együtt kicserélik az állomás végponti oldalának érintett váltóit, valamint új kitérőt építenek be a 40-es vonal átmenő vágánya felé. A munkálatok miatt Pusztaszabolcs és Dunaújváros között a személyvonatokat buszokkal pótolják, a tehervonatok pedig Rétszilas felől a 43-as, 42-es vonalakon, dízelvontatással érik el az egykori Acélvárost.

Acéltekercses vonatával tempózik a Floyd Melákja Rétszilas felé.
Gördülnek a hídelemek a gödi felüljáróhoz, egy Dunaújváros – Vác vonatba sorozva.
Hajnali fényekben halad Újvenyim után egy cargós ércvonat.

A mostani terelésben is a Floyd dízelgépe, az egyes Melák volt a legaktívabb résztvevő, mellette még 2-3 remot Szergej, az MTMG és a Kárpát Vasút Ludmillái serénykedtek, valamint újra Kisbér, Aba-Sárkeresztúr érintésével közlekedtek az AWT szénvonatai, és volt, hogy a CER is saját gépekkel dolgozott a dunaföldvári etanolvonatai élén. Eközben Dunaújvárosban még gabonát is rakodtak, így a terelt vonatok között egy-egy CER-es gabonavonat is megfordult Sárbogárd és Dunaújváros között.

Szolgálatképtelensége után egy Ferencváros – Dunaújváros gyorsteherrel tért vissza Rétszilasról a 334-es Szergej.
Délutáni személyvonat a nagykarácsonyi bevágásban.
Sokat dolgozott a Floyd Melákja, a képen Rétszilas alsónál dönget Duna felé egy vegyes teherrel.

Hétfőtől három hétig Pusztaszabolcs – Szabadegyháza valamint Pusztaszabolcs – Zichyújfalu között lesz vágányzár, ezért a pécsi intercity (és a bajai expressz) vonatokat fogják ebben a 21 napban Mezőfalva érintésével, Dunaújváros és Rétszilas között Csörgő előfogattal átemelni. Mindeközben zajlik a 43-as vonal biztosítóberendezésének modernizálása is, melynek egyik jelentős fejlesztése, hogy Mezőfalva elágazás a jövőben távkezelt szolgálati hely lesz, két darab térközre bontva a jelenlegi Mezőfalva – Rétszilas állomástávot.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *