Ismét Nohab járt Papkeszin, újra dübörgött a 27-es vonal

A szerelmesek védőszentjének napján ünnepi módon, meggypiros acélszánnal húzták fel a peremartoni gyár műtrágya alapanyagát a szerda délelőtti szakadó hóesésben. A Tízes Nohab a Huszonhetesen.

Szakadó hóesésben csorog felfelé a majd 2000 tonnás szerelvény Királyszentistván határában.

A múlt heti várpalotai és nyergesújfalui útja után a héten ismét tehervonatok élén volt látható az Alapítvány M61-ese. Szerda reggel Hajmáskérről húzott fel 22 db rakott Tagps kocsit a 27-es vasútvonalon, egészen Papkeszi állomásig. Innen a Berhidához tartozó Peremartongyártelep üzemi Bobója vette át a feladatot, és három részletben vitte a szerelvényt az ipartelep előrendezőjébe, majd onnan a lefejtőüzembe. Másnap délutánra az üres kocsikat visszatolták Papkeszire, ahonnan újra a Tízes Nohabra várt a feladat, hogy visszavigye a szerelvényt Hajmáskérre.

A peremartoni iparvágányon húzza az ipari Bobó a szerelvény harmadát a Colorchemia lakótelep tövében.

A 27-es vonalon 2007 óta szünetel a személyforgalom, teherszállítás is csak elvétve akad. Hajmáskér és Vilonya-Királyszentistván iparvágány kiágazás közt heti rendszerességgel történik mozgás, a fűzfőgyártelepi sajátcélú vasúti pályán szokott megfordulni valamelyik veszprémi remot Dácsia néhány tartálykocsival. Lejjebb, Papkeszire csak az őszi, téli hónapokban akad tehervonat, évi átlag 2-3 szerelvény érkezik a Peremartoni Fertilizers Kft. részére.

Mintha egy szem hó nem hullt volna, úgy kitavaszodott másnapra. Papkeszi – Vilonya közt cammog az üres vonatával a Király.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *