Két hétig Desiro motorvonatok járnak a ráckevei HÉV-en

A MÁV-START és a MÁV-HÉV közösen igyekeznek átmenetileg megoldani a HÉV vonalakon jelentkező járműmeghibásodások okozta problémákat. Tíz év után ismét felbukkantak a Desirók a HÉV-en.

Hétfő hajnalban Ráckevén pihen a piros HÉV-pótló.

Az első utasokkal teli körét rója a két Desiro a ráckevei HÉV-en.

Mióta 2016. november 1-én átvette a MÁV a HÉV vonalhálózat üzemeltetését a BKV-tól, most először látni ennek igazán jelét. Hétfőtől a budapesti elővárosi forgalomból már jól ismert Desiro szerelvények erősítik a H6-os, ráckevei HÉV forgalmát. Erre azért van szükség, mert a közelmúltban a csepeli vonal pályahibáiból eredően egyre több szerelvényen tapasztaltak futómű-sérüléseket, így nemrég már a járatsűrűséget is ritkítani kellett a H7-es vonalon. Megoldásként a ráckevei oldalból helyeztek át egy MXA típusú motorvonatot, melyet a MÁV-START-tól bérelt Desiro egységekkel pótol két hétig a vasúttársaság.

Visszaútban Ráckevére, a Szent István téri megálló előtt.

Nem sokkal messzebb, Millenniumtelep megállóhelyről rajtolt el a motorvonat Közvágóhíd felé.

Jövés-menés valahol Soroksáron. Érezhető a két szerelvény közti 25 évnyi kontraszt.

A pénteki sikeres hatósági próba után hétfőtől már a menetrendszerinti forgalomba is beállt a 426 004-es és a 020-as Desiro. Mivel a héves jelzési és forgalmi utasítás eltér a nagyvasútitól, ezért a motorvonatokat Startos mozdonyvezetővel és héves pilótával közlekedteti a két társaság. Ha hosszútávra tervezik a járművek közlekedését, a megoldást a HÉV járművezetők dízel kategória és Desiro típusismereti képzése jelentené. Márpedig hallani arról is híreket, hogy a két hétig tartó, sikeres tesztet követően, ha minden jól megy, szóba jöhet a nemrég a 2-es vonal villamosítása miatt nagy számban felszabadult Siemens motorvonatok tartós héves üzeme is. Az elöregedett, és szinte teljesen komfort nélküli NDK járműpark felújításáig, vagy esetleges teljes lecseréléséig szükség is lenne valami korszerűbb megoldásra. Viszont erre nem biztos, hogy a Desiro a legjobb választás, mivel korábban elég sok problémát okoztak a járművek rendszeres meghibásodásai a nagyvasúti üzemben.

Nem megszokott (még) a látvány Dunaharaszti külsőn.

Szigetcsép után haladnak a Dezsők a vonal legádázabb állapotú, egyvágányú szakaszán.

A HÉV vonalak teljes pályafelújítása is jócskán időszerű lenne már, de megfelelő anyagi forrás biztosítása nélkül a MÁV-HÉV csak a napi közlekedéshez szükséges, pontszerű beavatkozásokat tudja elvégezni, amely a vágányhálózat minőségének szinten tartásához épp, hogy elegendő.


Update: Kedden délelőtt a 021-es és a 022-es egységek ajtóvezérlési hiba miatt megfeküdtek Millenniumtelep megállóhelyen, ezzel majd félórás késéseket okozva a vonalon. Végül még egy fél kört meg tudtak tenni befelé, de a 15:35-ös indulásra már egy HÉV-pótló-mentesítő vonatot kellett kiadni Dunaharasztiból, a két Desiro azóta is Közvágóhídon áll, javítás alatt.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *