Kipróbálták milyen lesz januártól Bézével zötyögni a csömöri HÉV-en

Két napig Bzmot motorkocsikkal végeztek menetrendi méréseket a Cinkota – Csömör – Kerepes szakaszon. A hét híre: januártól személyforgalom indul a kavicsbányai összekötő vágányon át.

Nem épp megszokott látvány a Bézé a Kerepesin.

És az Örsön sem mondható túl gyakorinak a piros-sárga járgány.

2001-ben már járt itt egy Bz motorkocsi, persze akkor még nem volt meg a felüljáró, és klíma sem volt a jármű tetején.

A próbákhoz csütörtökön kora hajnalban két Bézé motorkocsi érkezett Székesfehérvárról Kőbánya-Kispestre. A járművekkel reggel álltak át Törökőrre, majd az összekötő vágányon át az Örs vezér terén várták meg, hogy a menetrendbe illeszkedve elindulhassanak Cinkota felé. Csömörön megnézték, hogy megoldható-e a főváros felől érkező egységek foglalt vágányra történő bejáratása, valamint  a Bézékkel kipróbálták a 3. vágányra való átállást is. Ezt követően indultak tovább a kavicsbányai összekötő vágányon át Kerepes felé, ahonnan egy rövid tartózkodás után tértek vissza Csömörre, majd újra a menetrendhez igazodva Cinkotára. A motorkocsik az ottani kocsiszínben éjszakáztak.

Az indulás előtti pillanatok csütörtök reggel az Örs vezér terei HÉV végállomáson.

Kicsivel később már Mátyásföldön tepertek a Bézék, elég szoros volt a reggeli csúcsba illesztett menetrend.

Rövid cinkotai tartózkodás után gördült tovább a próbavonat Csömör felé.

Pénteken folytatták a megkezdett próbákat, szinte minden ugyanúgy zajlott, mint az előző napon. A csömöri várakozás során tartottak egy rövid sajtótájékoztatót, ahol az újonnan kinevezett MÁV-HÉV vezérigazgató, Keresztes Péter, valamint Fábri István, Csömör polgármestere elmondta, hogy januártól szeretnék bővíteni a környékbeli HÉV szolgáltatást. A terv, hogy a felsővezetékétől megfosztott, a Csömör és Kavicsbánya elágazás közti vágányszakasz használatával, új járatot indítanának Csömörről Kerepesre. A ráció az lenne benne, hogy ezáltal 15 percet tudnának spórolni a településről Kistarcsa, Kerepes vagy épp Gödöllő felé ingázó utasok, legalábbis a cinkotai átszálláshoz képest.

A csömöri “nullás-híd” előtt haladnak a Bézék a főváros határában.

A pénteki sajtótájékoztató izgalmas percei Csömörön. Mondjuk a pogácsa finom volt.

Kavicsbánya elágazásnál tér vissza Kerepesről Csömörre a Start büszkeségének két legékesebb darabja.

Persze kérdéses, hogy a valóságban mekkora igény mutatkozna a helyi lakosok részéről egy kerepesi átszállással történő gödöllői útra. Valószínűbbnek tűnik, hogy a járat az Auchan áruház vagy épp a kistarcsai kórház közvetlen elérésére lenne a legalkalmasabb. A majd 40 éves, korszerűnek semmiképp sem mondható Bzmotok bevetését elsősorban a hiányzó felsővezeték, és a kis kapacitású ingajárat szükségessége teszi indokolttá. Érdekes, hogy a Start szinte bármilyen felmerülő szolgáltatási igény esetén elő tud húzni néhány felesleges Bézét a tarsolyából. Azért egy héves Bobók közé csomagolt Bhv kocsi sokkal menőbb lenne, nem?

Nem elképzelhetetlen, hogy aznap ez volt a legtöbb utast szállító jármű a csömöri szárnyvonalon.

Péntek délben tértek vissza a Bézék Törökőrre, itt épp a Kerepesi út kereszteződésénél cammognak.

És ön látott már Bézét HÉV szerelvény ablakából?

Mióta 2016-ban átvette a HÉV hálózat üzemeltetését a MÁV-csoport, és megalakult a MÁV-HÉV, nem ez az első alkalom, hogy a Start járműveivel végeznek héves szolgáltatást: nyár elején Desiro motorvonattokkal orvosolták a kialakult járműhiányt a ráckevei vonalon. Bzmot sem először járt Csömörön, 2001-ben már különvonatoztak erre angol vasútbarátok, sok egyéb program mellett bejárták a kavicsbányai összekötő vágányt is.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *