Még mindig ez a fránya kisdácsia… harmadik, utolsó felvonás

Hétfőn, a várpalotai fuvar beteljesedésével lezárult az MTMG dácsiás kálváriája: a Rak-Trans Kft. kékjét leváltó trimanos dák helyett egy harmadik M43-as juttatta célba rövidke vonatát.

Itt még egészséges volt a mozdony, Szárazrét előtt halad Győr felé a három tartályával.

A több hónapig a 120-as vasútvonalon dolgozó svédacél helyett az MTMG Zrt. a hónap elején mind a várpalotai, mind pedig a nyergesi tehervonatai élére a Rak-Trans 439 012-es gépét tervezte bevetni. Sajnos egy hatkocsis szerelvénnyel Nyergesújfalu állomáson lehalt a mozdony, azt egy másik vonatba sorozva juttatták vissza Almásfüzitőre.

Eső áztatja a fekvőbeteg kisdákot Nagyszentjánoson.

Ezt követően bérelték ki a Triman Kft. által üzemben tartott 439 017-es masinát, mellyel rögtön egy Várpalota – Győr-Rendező – Várpalota kanyart vittek volna, ám a visszaúton, Nagyszentjános állomáson ez a gép is megadta magát. A két tartálykocsi és a döglött kisdácsia által alkotott 45 méter hosszú szerelvény egészen 10 napig foglalta az állomás hátsó, 800 méteres vágányát. Közben a cég harmadjára is megpróbálkozott egy újabb Dácsiával. Ismét a Triman gépét, de ezúttal a 439 013-as jószágot vették igénybe, mely aztán úgy bizonyult, hogy egész jól muzsikál.

Nagyigmánd bejáratánál haladnak a tartályok Várpalota felé. Zámbó Gyula felvétele.

Felhoztak vele az ötösön egy Székesfehérvár – Győr-Rendező üres gázvonatot, és előtte, majd utána is megfelelően teljesített a nyergesi fuvarokon. Végül, annak ellenére, hogy múlt héten rendbe hozták a 17-est, úgy döntöttek, hogy ezt a két tartályt is, biztos, ami biztos alapon, rábízzák az újdonsült kiskedvencre. Így hétfőn reggel végre felszabadult a szentjánosi negyedik vágány, és másfél hét után célba ért a várpalotai tartályvonat is.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *