Nem vész el, csak átalakul

Áprilisban új fejezet kezdődött a terelésben: a teherforgalom egy jelentős része a Börgönd – Mezőfalva tengelyre helyeződött át. Télies képgaléria a 44-es vonal utolsó hónapjairól.

A terelés egyik áldozata, a 224-es Szergej húzza ócskavas-vonatát Seregélyes határában.
Dunai Finomítóról indult tartályvonatával halad Börgönd felé a 165-ös.
Ismét egy dufis tartályvonat, ezúttal remottal, Seregélyes megállóhelyen.

Április elsejével lezárult egy 13 hónapig tartó fejezet a 40a vágányzárához kapcsolódó terelésben. A Kelenföld – Érd felső szakasz korlátozott megnyitásával Dunai Finomító és Dunaújváros teherforgalmának egy része már újra az eredeti útvonalon éri el célját. Ezzel párhuzamosan az eddigi terelt vonatok egy jelentős hányada még mindig kerülő útirányra kényszerül a pusztaszabolcsi átépítésnek és a Nagytétény-Diósd – Dunai Finomító szakasz részleges vágányzárának köszönhetően.

Dupla búváros AWT szénvonat hagyja maga mögött a ködös-behavazott Zichyújfalut.
Kereszt után rajtolt el Zicsiből a Train Hungary Sulzere egy szép hosszú tartályvonattal.
Kicsivel később követte a 265-ös Szergej dunaújvárosi vonatával.

A finomítói vonatok közül már lényegében csak a CRW komáromi határátlépő tartályvonatai maradtak meg a 44-es és 5-ös vonalak érintésével terelve, általában a Floyd valamelyik Melákjával, míg Dunaújváros felé illetve felől közlekedő szén, kohósalak és tartályvonatok esetében az arány fordított: az AWT szénvonatai már visszakerültek a 40a vonalra, emellett rengeteg remot és néhány klasszik Szergej vontatású elegy kerül továbbra is Sárbogárd érintésével a 45-43-42-es vonalakon.

Januárban még aktívan dolgozott a 224-es, ma már sajnos az egyik dögsort gyarapítja a gép.
203-as társa is hasonló sorsra jutott.
Helyettük a remotokat nyüstölik az utóbbi időben, a képen látható 315-ös és társai végzik ma már a legtöbb munkát a terelésen.

A klasszik és remot Szergejek aránya is jócskán átbillent az utóbbi hónapokban. Míg tavaly főként klasszik Szergejek húzták az igát a magánvasúti gépek mellett, idén tavaszra már alig maradt néhány bevethető narancs M62-es. A sokszor 1500-2000 tonnás elegytömeget is meghaladó vonatok mozgatása elérte hatását: sorra hullottak el az év elején az eddig kitartóan nyüstölt luganszki gépóriások.

A leharcolt külsejű 210-es még most is jól bírja az iramot, itt épp egy rézbugával megpakolt vonattal mássza a szőlőhegyi emelkedőt.
Nem sokkal utána érkezett a 203-as is rakott szénvonatával.
Aznap a 194-es is megfordult Fehérvár és Szabolcs között, előbb egy üres, majd egy rakott szénvonattal.

A Szergej-gyilkos terelés martalékává vált többek között az M62,203 és 224, mindkettőt főtengely csapágy sérüléssel állították le, és elképzelhető, hogy a sorsuk ezzel meg is pecsételődött. A 145-ös hengerfej alkatrészre és turbóra vár, míg a 089-es, 210-es, 265-ös mozdonyokat sikerült újra talpra állítani, utóbbinak vízvesztési problémai voltak. A 191-est Záhonyba szállították javításra, 151-es társa visszakerült Dombóvárra, azóta főleg a környékbeli tolatósokon dolgozik. A terelés legelső áldozata, az évekig letétben álló 628 271 jelenleg már a donormozdonyok listáját gyarapítja.

A terelés egyik legmegbízhatóbb klasszikusa, a 165-ös Szergej, egy vegyes teherrel.
Dunaújvárosi acéltekercses vonatával ereszkedik Szőlőhegy felől a 210-es.
Kocúr a seregélyesi naplementében.

Az utóbbi hetekben a remot Szergejek között a 089-es, 165-ös, 194-es, 210-es és a 265-ös klasszik gépeket lehet elcsípni a terelésen, melyek elsősorban már Börgönd, Rétszilas, Mezőfalva érintésével járnak Székesfehérvár és Dunaújváros között, néha egy-egy dombóvári kitérővel, mellettük már aktívan dolgozik az MTMG egyik új üdvöskéje, a 232 453-es Ludmilla. Amíg el nem készül a második vágány a Kelenföld – Pusztaszabolcs vonal középső szakaszain, illetve nem végeznek a pusztaszabolcsi állomás kapacitását jócskán lecsökkentő átépítéssel, addig biztosan maradnak tehervonatok a Székesfehérvár – Sárbogárd – Rétszilas – Dunaújváros tengelyen is.

A PSŽ Bölénye érkezik szénvonata első felével Pusztaszabolcs bejáratához.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *