Ócskaságok vonata Salgótarjánból

Heti két alkalommal járnak az ócskavas vonatok a salgótarjáni fémhulladékgyűjtő telephelyéről. A kiszolgálást általában valamelyik hatvani remot Dácsiával végzik. Nézzük, mi is zajlik le ilyenkor!

Elegyrendezés közben még Salgótarján külsőn.

Félórával később már az iparvágányon haladt felfelé a tehervonat.

A 2011. októberében szinte teljesen leállított somosi határátmenetek óta a Hatvan – Somoskőújfalu vonal teherforgalmát lényegében csak a salgótarjáni kiszolgáló menetek tartják életben. Ebben legutóbb tavaly nyáron történt változás, amíg abban a közel egy-másfél hónapban, a vadnai Sajó-híd cseréje miatti vágányzár alatt, erre kerültek az ózdi tehervonatok. Idén májustól újra feléledt a vonal forgalma, ugyanis ismét van határátlépő teherforgalom, jelenleg Fülek és Hatvan között járnak kétnaponta a PSŽ kővonatai, de erről majd egy későbbi cikkben olvashatnak részletesen.

Körüljárást követően az acélgyár bejáratánál várakozik a remot Dácsia.

Szédítő száguldozás majd’ 10 km/h-s tempóban.

A korábban megpakolt vagonokat az üres szerelvény végére csatolva állították át az indulás helyére.

A tarjáni tolatós kedden és csütörtökön jár Hatvan és Salgótarján külső között. Odaúton leginkább az üres kocsikat viszi fel, aminek egy részét Tarján külsőn rakják meg fával, a többi vagon az acélgyári iparvágányon jut el az Alcufer Kft. fémhulladékgyűjtő telephelyére. A közel 3 km hosszú iparvágány Salgótarján külső vasútállomáson ágazik ki a 81-es vonalból, és egészen Salgótarján vasúti megállóhelyig azzal párhuzamosan fut, majd onnan jobbra fordulva egy szép hosszú emelkedőn éri el az egykori acélgyár területét. A gyárkaput átlépve, még több mint 1000 méter hosszan haladnak az üres vagonok, mire elérik a vastelep átrakó vágányait.

Ugyanez a művelet fentről nézve.

Rusnya, de nagyon is értékes halom ez.

Ebéd közben volt időm a munkagépek “játékát” szemlélni.

Az ipartelep kapujáig húzva közlekedő vonat mozdonya, a telephely bejáratánál körüljárással kezd, majd onnan tolva folytatja útját a szerelvény, mivel az ócskavastelepen ez a művelet már nem lenne megoldható. Csütörtökön is a szokásos módon zajlottak az események, a 478 234-es Dácsia reggel indult el Hatvanból az üres vagonokkal, majd a Salgótarján külsői elegyrendezést követően 4 üres Eas kocsival folytatta az iparvágányon. Az Alcufer telepén már várták a személyzetet a kedden feltolt, azóta megrakott kocsik, amiknek a helyére lettek beállítva az aznapi vagonok. Némi papírmunkát követően, aztán úgy egy óra körül indultak el a rakott eleggyel külső felé. Ott még kiegészültek két fával rakott kocsival, és a személyvonat elengedése után indulhattak meg Hatvan felé.

A visszaútra még két fás kocsival kiegészült vonat halad Kisterenye bejáratánál.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *