Rekordgyanúsra sikerült a tarjáni tolatós

Összesen 32 fával megrakott kocsit hoztak el Salgótarján külsőről. A méretes vonathoz méretes mozdony kellett, a szokásos Dácsia helyett most Szergej dolgozott a szerelvény élén.

Salgótarján külsőn várakozik a méretes tehervonat.

Kapuzárási pánik (legalább 20 perc eltelt, mire előkerült az illetékes telepi dolgozó) az acélgyár bejáratánál. A babakocsi megjelenése kellő összhangban van a tolatószemélyzet ruházatával.

Hatvan felé, Pásztó előjelzőjénél dönget a 2000 tonnával a Szergej.

Még a múlt héten vitte fel az üres kocsikat Salgótarján külsőre a 224-es Púpos (az is egy látványos menet volt). A megrakást követően, a több, mint 2000 tonnás vonathoz, már nem biztos, hogy elég lett volna az M40-es dízel. Persze papíron, 30 km/h-s alapsebességgel, még el tudta volna vontatni az elegyet, viszont jobbnak látták, ha nem kockáztatnak, és a feladatra alkalmasabb mozdonyt küldenek, ami kétszer akkora tempóval is gond nélkül elvégzi a rábízott munkát. Így aztán az egyik, klasszikus hatvani alapgépnek számító Szergejre várt a feladat.

A hangulatos acélgyári iparvágányon bukkan elő a házak közül az errefelé ritka mozdony.

A gyárkaputól már tolva folytatta útját a szerelvény.

A berakásra váró szemétkupac mellett hagyta az 5 üres kocsit a Szergej, majd indult is vissza a favonatért.

Reggel meg is indult a 81-es vonalra egy rövidebb tehervonattal a 108-as Szergej. Néhány kocsit Salgótarján külsőn hagyott, majd 5 üres Eassal felhúzott az acélgyári iparvágányon, ami az Alcufer telephelyén maradt, hogy megrakják fémhulladékkal. Visszafelé nem volt mit elhoznia, így az állomásra gépmenetben tért vissza a városon keresztül. Az elmúlt időszakban meglehetősen ritka látvány a Szergej az acélgyár területén, szinte csak Dácsiák dolgoznak a hulladéktelep elegyeivel. A 81-es vonalon sem sűrűn fordul meg ekkora szerelvény, mostanában a PSŽ füleki kővonatai jelentik az egyetlen izgalmat errefelé.

Az R1, R2 rakodóvágányokról kellett kihúzni a fával megrakott kocsikat…

…majd a vonatfelvételt, és a személyvonati keresztet követően már indulhatott is tovább…

…Kisterenye felé, itt volt az első megállása a robusztus tehervonatnak.

A rakott favonattal kora délután indultak el, majd egy kisterenyei kereszt után már csak Pásztón kellett félreállnia újból. Selyp és Mátravidéki Erőmű között még használható a bal vágány, így a személyforgalom zavarása nélkül, Hatvanig már megállás nélkül haladt a több, mint 450 méteres tehervonat. A Dácsiákon kívül a többi hatvani dízelnek is mozgalmas napja volt: a 224-es Púpos a jászberényi tolatóssal, míg a 127-es Szergej a jászapáti répavonattal dolgozott aznap.

A személyvonat érkezése után szinte azonnal lódult is tovább a kis híján fél kilométeres kocsisor.

Jobbágyi megállóhelyen halad át a vonat, háttérben a teljes sorompó fedezőjelzője.

Selyp állomására kitérőben érkezett a vonat, hogy a Mátravidéki Erőműig a bal vágányon haladva ne kelljen bevárnia a szemből érkező személyvonatot.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *