Somogyország dzsungelvasútján járt a Király

Szombaton ismét útra kelt a Nohab-GM Alapítvány különvonata. Ezúttal a Belső-Somogyban tettek egy izgalmas körtúrát, meglátogatva a 9 éve személyforgalom nélkül maradt 37-es vasútvonalat is.

Egy kis balatoni retró: a fonyódi panorámás partszakaszon halad odaútján a különvonat.

Kéthely után járunk. Itt még egész kellemes volt a pálya állapota.

A 2009. decemberi menetrendváltás óta először járt személyszállító vonat a Somogyszob – Balatonszentgyörgy vasútvonalon. A személyszállítás szünetelése óta a Marcali Műtrágyaüzemet kiszolgáló tehervonatokon, és a főként fával megrakott tolatósokon kívül nem nagyon lehetett látni más vonatot, ezek is csak a vonal felső végén jártak, Balatonszentgyörgy és Marcali közt. Aztán a 30-as vonal felújítása alatt, kisebb csodának is felfogható módon, helyreállították a forgalomból kizárt Böhönye – Mesztegnyő közti vonalszakaszt, így biztosítva a marcali üzemek kiszolgálását a 2016/17-es dél-balatoni vágányzár alatt is.

Érkezés Marcaliba. A vonalon idényszerű teherforgalmat az itt található néhány üzem generálja.

Igaz nem MERÁFI vonalon járunk, de itt is előfordul néhány Fénysorompót ellenőrző útátjárójelző.

A különvonat közlekedése alkalmával is jól látszott, hogy milyen állapotok uralkodnak a vonalon: a Marcaliig papíron 30 km/h-s alapsebességű vonalszakasz még akár a 40-es tempót is simán elbírja, de a Mesztegnyő – Böhönye közti részen már az engedélyezett 20 km/h óra is kissé túlzásnak bizonyult, látva a pálya és a vasút menti növényzet helyzetét. Marcalit elhagyva pedig, az állítólagos előző napi PFT-s vonalbejárás ellenére is, egy megdőlt fa, és rengeteg űrszelvénybe lógó faág nehezítette a vonat közlekedését.

Az egykori Feketebézseny megállóhely után jár a különvonat a 36-os vonalon.

A fonyódi horgásztavak között elhaladva érkeztek vissza az utasok a Balaton partjára.

A Kelenföldről a 30-as vonalon át Balatonszentgyörgyig, majd onnan Somogyszobra közlekedő különvonat a hazaúton a Kaposvár – Fonyód – Budapest útvonalon tért vissza a fővárosba, így az utasok bejárhattak egy másik belső-somogyi vonalat is, mely a Tízes Nohabnak egyáltalán nem volt ismeretlen, hiszen annak idején jó néhány menetrend szerinti személyvonatot továbbított a 36-os, Kaposvár – Fonyód vonalon a Király.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *