Talán utoljára járt személyszállító vonat Létavértesen

Az Alapítvány különvonata utolsó utániként járta be szombaton a létavértesi vasútvonalat. Kilenc év után ez volt az első, és nagy eséllyel a vonal utolsó személyvonata.

Sáránd felé halad a különvonat, hátul a Floyd Nagydácsiája.

Hajdúbagost elhagyva bukkan elő a Király a dzsungelből.

Sárándról lódul meg az alapítványi menet. Balra, Nagykereki felé még aktív személyforgalom zajlik.

A májusi program után újra egy csökkentett szolgáltatási szintű vasútvonalra szervezett különvonatot a Nohab-GM Alapítvány. A 37-es vonal után a 107-es, Sáránd – Létavértes vasútvonalat lehetett beutazni az Alföldi határtúra keretében. A 2009-es menetrendváltástól szünetelő személyforgalmú vonal szinte már majdnem az enyészeté, itt tényleg semmi nem járt az utóbbi években. Az út célja itt nem is az újranyitás volt, mint a Bakonyvasút Szövetség Papkeszire szervezett augusztusi figyelemfelhívó utazása során, inkább csak végigzötyögni a vonalon, amíg ez lehetséges.

A háttérben jól kivehetők az Alföld legnagyobb városának lakótelepei.

Együttállás lovaskocsival Vértes határában.

Létavértes, végállomás. A határ túloldalán található Székelyhídig már nem épült meg a vonal folytatása, helyette Sárándról Biharpüspöki felé fektették le a síneket.

Debrecenig a 010-es Nohab egyedül vitte a különvonatot, majd körüljárás után a szerelvény végére kapcsolták a 429 005-ös Sulzer motoros Dácsiát. Erre azért volt szükség, mert Létavértesen a kiszögelt váltók miatt nem tudott volna körüljárni a Nohab. A nagyjából déli indulást követően a vonat Sárándig megállás nélkül haladt. Innen Létavértesig már minden megálló-rakodóhelyen tartottak egy rövid fotómegállást. A visszaúton a Floyd tolatómozdonya volt a vonógép, majd Debrecenben leakadt a vonatról.

Visszafelé a floydos dízel húzta a vonatot Debrecenig.

A 107-es vonalon a Nohab csak a határ felé domborított a szerelvény élén.

Monostorpályin is összegyűltek a fotósok a különvonat tiszteletére.

Délután még meglátogatták a tócóvölgyi iparvágányt is, ahonnan a Nagyállomásra történő visszaérkezést követően már egyenesen hazafelé vette az irányt a különvonat.

Kihúzás a tócóvölgyi iparvágányra a Kishatár utcai helyből kezelt sorompónál.

Tócóvölgy állomásra a szerelvény tolva tért vissza, ott kellett körüljárni a Tízessel.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *