Tereltek? Terelünk! Terelés: Origóban a 44-es

A nyárvégi forróságban is gőzerővel zajlik a dunántúli terelés. Visszatért a 194-es és 265-ös Szergej. Elsőként a Pusztaszabolcs és Székesfehérvár közti dízeldömpinget vettük górcső alá.

Zichyújfalu határában suhan a Csillagromboló hajnali, dufis tartályvonatával.

Kedvenc, kissé megviselt gúnyájú, 210-es Szergejünk halad egy dunaújvárosi eleggyel, és a vonat végén egy RCH Taurus-szal.

Rakott kohósalakos szerelvény MMV Sulzerrel.

Aznap a 210-es egy Ercsi – Torna cementvonattal tért vissza.

Idén február 26-án indult be a vágányzári terelés a Dunántúlon. (Cikk az első napról!) A 40a vasútvonal Kelenföld és Érd felső közti átépítése miatt 2018. tavaszáig még biztosan kerülő irányon fognak közlekedni a Dunai Finomító, a Dunaferr, a Hungrana, a Pannonia Ethanol irányvonatai, valamint az Ercsibe közlekedő cementvonatok, a magyarbólyi kilépő tehervonatok és a Dombóvár – Ferencváros gyorsteher is.

Dunai Finomító – Komárom tartályvonatot visz a Floyd angol Melákja. A rendszerint éjszaka közlekedő vonat szerencsére megcsúszott, így már napkeltében lehetett fotózni Zichy mellett.

RTI-s tartályvonat suhan át Zichyújfalun egy remot Szergejjel.

Ötórányi kényszerpihenőn a két klasszik Szergej a két dunaújvárosi vonattal, szintén Zichyben.

A 287-es Plehácsot egy dunaújvárosi acéltekercses vonattal emelte át a 317-es Szergej.

Kezdetben klasszik Szergejek és magánvasúti gépek dolgoztak az 5-ös, 40a, 40-es, 42-es, 43-as, 44-es, 45-ös vonalakon, majd hamar hadrendbe állították a környékbeli remot M62-eseket is. Itt debütált a frissen felújított 194-es Szergej, és a PSŽ Bizonja is, de a CER is hamar bevetette a frissen levizsgázott Effiliner 1600-asát. Az MMV Sulzereket és Kocúrokat adott be a közösbe, sőt, néhány alkalommal az általuk bérelt, ex-CRS Falcon is megfordult már erre a nyáron.

M62,191 és egy szokásos ercsi cementvonat vág neki az emelkedőnek Seregélyes felé.

Kicsit odébb az AWT egyik búvárja egy üres dunaújvárosi szénvonattal mászik felfelé.

203-as “gázol” a legpusztítóbb déli forróságban Börgönd felé, Seregélyes határában.

Kivételesen nem terelt vonat volt: Pusztaszabolcs – Uzsabánya üres kővonat, hidegen továbbított Giganttal.

A Floyd részéről leginkább a Melák vontatta tartályvonatokkal találkozhatunk, és elvétve felbukkan valamelyik Constantin Grupos Sulzer, vagy PSŽ Kocúr is, többnyire szintén tartályvonattal. Állandó résztvevői még a terelésnek az AWT Búvárjai és a CER Csillagrombolója is. Sokak örömére visszatért a nyár elején hosszabb kényszerpihenőre ítélt 194-es és 265-ös Szergej is. Dombóvári javítását követően a balatoni retróhétvégén vetette be először a Start a bajszos kozákot, majd augusztus eleje óta már újra aktív résztvevője a terelésnek.

Pusztaszabolcsra érkezik a tornai cement a 210-es Szergejjel.

CER tartályvonat, élén egy meglepően fotogén remot.

Illegálisan lerakott hulladék “újrahasznosítása” a 330-as Szergejjel.

A fenti “csöcsvonat” ballag Zichy és Szabolcs közt.

Nem csak a vontatójárművek terén, de az infrastruktúrában is történt változás a terelés kezdete óta: nyáron végre üzembe helyezték a Zichyújfalu – Börgönd állomásközben, Seregélyes és Szőlőhegy között felállított térközjelzőket és azok előjelzőit. Az átlagnál kicsit érdekesebb térközjelzők jelzési képe (az önműködő biztosított térközös pályákon lévőkhöz hasonlóan) a vonatok mozgásának hatására változik meg, viszont a megszokottól eltérően a szabványos állása nem a továbbhaladást engedélyező, hanem a továbbhaladást tiltó jelzés. Ugyanilyen elv alapján működő térközjelzőkkel még a nemrég felújított 2-es vonalon találkozhatunk.

A 265-ös Szergej gyorsít ki kereszt után Börgöndről Zichy felé.

Modern gép, retró alakjelzővel: a CER Bizonja haladt át Börgöndön egy szép fényes tartályvonattal.

MMV Sulzer fürdik a lemenő Nap fényében Börgönd “C” bejáratánál.

Kocúr-segélyezés remot Szergejjel ugyanott.

Szükség is van a 13 km-es állomásközben erre a megoldásra, ugyanis sokszor előfordul, hogy 3-4 órán keresztül nincs közlekedő vonat, majd, mikor a Pusztaszabolcson összegyűlt dufis, dunaújvárosi és ercsi vonatoktól fel kell szabadítani az állomást, szinte egyszerre indul meg minden Zichy felé. Félóra alatt akár 4 vonatot is kiszórnak ilyenkor egy irányba a 44-esre.

Retró alakjelzőhöz retró Szergejt! A 194-es gyorsít ki Börgöndről egy végeláthatatlan dunaújvárosi eleggyel.

Rövidke gázvonatával halad Fehérvár felé a 314-es Szergej.

Még egy remot, ezúttal a CER dunaföldvári bioetanol-vonatával.

Végül a TH Sulzere is felbukkant egy tartályvonattal.

Folytatása következik!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *