Újra lecsapott a Csodadácsia

Két hónap után ismét visszatért a Rak-Trans kék Dácsiája, hogy újra a várpalotai tartályvonat élén parádézzon a Bakony körül. Szerencsére ezúttal panasz nem lehetett rá.

Fehérvárra kanyarodik be az Augusztus 23. Művek élharcosa. Meg a négy tartálykocsi is.

Legutóbb szeptember közepén használta az MTMG Zrt. a 439 012-es kékséget, hogy Nyergesújfalura szállítson vele hat tartálykocsit, de odaúton nem várt fordulat következett, és a célegyenesben pusztult le szegény román. Ezzel elindult egy kisebb pechsorozat, később még két Dácsiával is befürdött a cég. Az egyikük Nagyszentjánoson adta meg magát, a másik Kisbéren vált szolgálatképtelenné. Végül a két Trimanos gépet is helyrepofozták, és futottak vele még néhány kört a szokásos fuvarokkal.

“Kié lesz a nap legrövidebb tehervonata?” díj győztese. Két Eas és a fehérvári remot Szergej, aka. a moha-rakodói tolatós. A háttérben jól látszik, hogy épp havazik a Vértes lábánál.

A délelőtti személyvonatról se feledkezzünk meg. Az egyszem Bz motorkocsi alkotta S150-es közeledik a végállomása felé.

Az utóbbi egy hónapban visszatért a jól bevált Tizes Nohab, hogy tiszteletét tegye Várpalota és Nyerges felé. Ma azonban, vélhetően gazdaságossági okokból, ismét Dácsiát neveztek ki a feladatra. Ezúttal gond nélkül teljesítette az elvárhatót a kis kékség. Odaúton négy tartálykocsit juttatott célba, vissza már csak háromra futotta.

Már messziről kilóg a tájból rikító kék színével a kis mozdony.

Reggel első fecskének végigcammogott a szokásos “bézés” személyvonat Komárom-Székesfehérvár között, hogy utána követhesse a komótos 40 km/h-ás menetvonalával a rövidke tehervonat. Napközben fordult egyet a 332-es remot Szergej is, a majd mindennapos, hol rövidebb, hol hosszabb moha-rakodói tolatóssal. Végül délután 3 után ért vissza a Csodadácsia Fehérvárra, és nem sokkal később el is indult Győr-Rendező felé, hogy a naplementében végigzakatoljon az 5-ös vonal hangulatos vidékén.

Naplamente előtt már visszafelé csattog(na, de néhány éve hegeszett sínszálakra cserélték a pályát) a tartályvonat.

Tegnap azért biztos, ami biztos, jó alaposan felkészítették a nagy útra a kis románt. Mégiscsak ott lóg Damoklész kardjaként az a fránya bakonysárkányi emelkedő, ami még ezzel a rövidke vonattal is nagy falat lehet egy M43-asnak. Végtére is állomási és iparvágányi tolatómozdonynak hegesztették össze a keleti szomszédok ezeket a masinákat. Hajrá Kisdácsia!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *