Utasokkal is eljutott az első Flirt Esztergomba

Igaz még csak különvonatként. Ha minden jól megy, hétfőtől búcsúzik a dízelvontatás a kettes vonal életéből, most már tényleg lehet menetrend szerint flörtölni a Pilisben.

Üröm és Solymár közt robog Esztergom felé a különvonat.

Kedd délután sajtótájékoztatót tartottak az esztergomi vasútállomáson a 2-es számú vasútvonal elkészült villamosításáról, és a villamos vontatás menetrend szerinti felvétele kapcsán. Ez alkalomból a 415 098-as motorvonat szállította a helyszínre az esemény résztvevőit a Nyugati pályaudvarról. Itt elhangzott újra, amit már sokszor hallottunk és olvastunk is: a 2016-ban indult munkálatok során 33,6 milliárd forintnyi uniós és hazai forrásból, összesen 51 km hosszan telepítették a villamos felsővezetéki hálózatot, kibővítették az istvántelki és megépítették a dorogi 120/25 kV-os alállomásokat, valamint elkészült az új, korszerű(?) D55 típusú biztosítóberendezés Rákosrendező és Esztergom között.

Esztergom állomáson pihen a 415 098-as Flirt.

Ezáltal a korábbi 1 óra 28 perces menetidő, Budapest-Nyugati – Esztergom között, várhatóan 62 percre fog csökkenni. Persze ehhez kicsit csalni kellett a menetrenddel, mert 2012-ig a kis híján másfél órás menetidőt a mindenhol megálló személyvonatok produkálták, a beharangozott, nagyjából egy órás eljutást a gyorsított személyvonatként közlekedő G72-es járatok biztosítják. (Jelenleg az S72: 1 óra 27 perc, a G72: 1 óra 7 perc alatt teszi meg a távot.) De azt se feledjük, hogy a fejlesztéseknek köszönhetően jelentősen nőtt a vonal áteresztőképessége, és vele együtt javult a forgalmi zavarérzékenység is. A vonalrekonstrukció előtt kb. napi 25 vonatpár közlekedett, ez jelenleg 34 (+3 páratlan), és a villamos vontatás felvétele után, várhatóan tovább bővül a járatsűrűség.

Nemsokára mindennapos látvány lesz a dorogi deltában.

Optimista jóslatként az a hír járja, hogy hétfőtől Budapest és Esztergom között az összes vonatot Flirt egységekkel állítják ki, de valószínűbbnek tűnik a vegyes üzem megmaradása a dorogi alállomás üzembe helyezéséig, mivel a teljes vonalon, egyidőben közlekedő vonatok terhelését az istvántelki alállomás egyedül nem biztos, hogy elbírná. Későbbiekben, a teljes dízelüzem kiváltásával, reálisnak tűnik az is, hogy nem jut elég 415-ös motorvonat a 2-esre, így a többnyire a 100a, 120a vonalakról ismert csíkos ingák is besegíthetnek errefelé.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *