Vágányzár miatt Csörgővel emelik át a pécsi intercityket

Tovább folytatódik a pusztaszabolcsi vasúti csomópont átépítése, ezért Dunaújváros érintésével, dízelvontatással kerülnek a Budapest és Pécs között közlekedő távolsági vonatok. Képgaléria az újabb mezőföldi terelésről.

Rétszilashoz közeledik egy kora esti pécsi IC, élén a 112-es Csörgővel.
Terelt bajai expressz, háttérben a dunaújvárosi vasművel.
Somogy-Tubes intercity Cirmossal és a 148-as Csörgővel.

Augusztus 5. és 25. között vágányzári menetrend lépett életbe a 40a, 40, 42, 43, 44 és 46-os vonalakon. Az S40-es személyvonatok helyett Pusztaszabolcs és Szabadegyháza között, az S440-es személyvonatok helyett pedig Pusztaszabolcs és Zichyújfalu között vonatpótló autóbuszok szállítják az utasokat. A közvetlen pécsi, szekszárdi és budapesti eljutás érdekében kerülő útvonalon járnak a Budapest-Keleti és Pécs között közlekedő intercity járatok, valamint a bajai expressz vonatok, emiatt pedig módosult a Dunaújváros – Cece/Simontornya és a Sárbogárd – Baja személyvonatok menetrendje is.

Napi két pár IC-re Gigant jut, az M41-es mögött a Tenkes, előtte pedig egy kisebb “hegy”, a nagykarácsonyi emelkedő.
Egy másik Gigant, egy másik Tenkessel, ezúttal a 148-as Csörgő segítségével.
A 106-os Csörgő egy kora esti megerősített párossal halad Újvenyim felé.

A bajai Gemenc expressz menetideje 45 perccel növekedett meg, cserébe a vágányzár alatt is átszállás nélkül, Desiro motorvonatok szállítják az utasokat, míg a pécsi intercityknek, dunaújvárosi és rétszilasi mozdonyváltással, átlagosan 40-50 perccel hosszabb ideig tart az útjuk. Némi segítséget jelent a többlet menetidő lefaragásában, hogy a villanygépeket nem cserélik le az érintett vonatokon, Dunaújváros és Rétszilas között Csörgő előfogattal emelik át a baranyai távolsági vonatokat.

Rétszilas alsó megállóhelyen járunk. Volt jónéhány sárbogárdi utas, akik itt szerettek volna felszállni a pécsi vonatra.
A terelés ideje alatt az S431-es és az S432-es személyvonatok is módosított menetrend alapján közlekednek.
A kedd délutáni borongós időben halad át a Baranya IC a nagykarácsonyi bevágáson.

Eközben Pusztaszabolcson tovább erősödik a káosz, a személy és teherforgalom egyaránt a tizedik és attól távolabbi vágányokon zajlik, és a vágányzár elsődleges okaként ebben a három hétben épül át a 40-es és a 44-es vonal bekötése, kitérőcserékkel, ívkorrekcióval. Az állomáson már részben az ideiglenes biztosítóberendezés üzemel, melynek élesítésével voltak is gondok a terelés első napján, a hétfői első dunaújvárosi személyvonat és pécsi intercity 20-40 percet vesztegelt egymás mögött az állomás bejáratán, dominóként végigborítva az aznapi menetrendet.

Hamarosan Dunaújváros következik, innen már újra villanyvontatással folytathatják útjukat a terelt vonatok.
Tettye intercity csörög a semmi közepén lévő Újvenyim megállóhelyen.
A nagykarácsonyi megálló sem a település közelében létesült, főleg a szőlőhegyi lakókat szolgálja ki itt a vasút.

Míg hétfőn egyáltalán nem volt pontos vonat Pusztaszabolcs környékén, kedd reggelre elég sokat javult a helyzet. Kora délutánig csak elvétve volt jelentős késéssel közlekedő távolsági és elővárosi vonat a térségben, mígnem a 011-es Gigant Dunaújváros előtti, nyíltvonali szolgálatképtelensége miatt újra teljesen fel nem borult a menetrend, 30-60-120 perc késéseket okozva szinte minden környékbeli vonatnál. Szerencsére a Csörgők még egész jól bírják az iramot, egyedül a 112-es érzékenyebb a nagykarácsonyi és újvenyimi emelkedőkre, lassabban is mássza meg, mint a 106-os és 148-as társa, akik szintén az intercityk átemelésén serénykednek ebben a három hétben.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *